Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Scheel-Larsen Krukker & Havemøbler ApS
CVR.nr. 30711912
Hesselrødvej 26
2980 Kokkedal
E-mail: info@scheel-larsen.dk
Mobil: +45 41628001 / +45 20129228
Priser
Alle priser er inkl. moms og afgifter og i danske kroner. Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende bestillingspris. Leveringsomkostninger beregnes særskilt og fremgår inden godkendelse af købet.
Levering
Vi leverer, samler og sætter varerne op uden beregning på hele Sjælland, men dog kun hvis beløbet overstiger 1000 kr. Fragt uden beregning til Fyn og Jylland opnås ved køb af varer over 3.000 kr.
Levering sker inden for 2-5 dage alt afhængig af, hvor i Danmark, varerne skal leveres til.
Bestilling af varer til udlandet eller ikke brofaste øer i Danmark sker med møbeltransport – fragtmand – speditør, nærmere detaljer oplyses af vores administration efter ordreafgivelsen.
Du har mulighed for at få varen leveret til en anden adresse end betalingsadressen. Du kan f.eks. få varen leveret på din arbejdsplads. Ønsker du varen leveret til en anden adresse end betalingsadressen, skal du blot udfylde felterne under leveringsadresse.
For at lette leveringen, kan du give tilladelse til at fragtmanden stiller varen et nærmere angivet sted, ellers stilles de ved hoveddøren. Det er et krav, at du er til stede på leveringstidspunktet, med mindre at du i kommentarfeltet i forbindelse med din bestilling giver tilladelse til, at varen – på dit eget ansvar – placeres et nærmere angiven sted på adressen.
Fragt
Vi leverer, samler og sætter varerne op uden beregning på hele Sjælland, men dog kun hvis beløbet overstiger 1000 kr. Fragt uden beregning til Fyn og Jylland opnås ved køb af varer over 3.000 kr.
Hvis ikke ovennævnte beløb er opnået betales fragt:
Sjælland 150 kr. og for Fyn og Jylland 350 kr.
Fragt foretages af Scheel-Larsen bilen eller Danske Fragtmænd.
En postforsendelse koster kr. 65,00 uanset vægt. Der beregnes ikke gebyr for emballage. Er du ikke hjemme på den aftalte leveringsdato, vil fragtmanden tage dine varer med igen, medmindre du har givet samtykke til at varerne kan stilles – på eget ansvar – et nærmere angiven sted på adressen. Er varen sendt med Post Danmark, vil du modtage et Track an Trace nr. så du kan følge varens vej. Er du ikke hjemme modtager du en afhentningsseddel i din postkasse, hvorefter du kan afhente din pakke på posthuset i op til 7 dage.
Betaling
Hos www.scheel-larsen.dk kan De betale på følgende måder:
– Dankort, online
– Mastercard
– Visa
– Efter aftale, kreditaftale
– Kontant, ved butikssalg
– Der kan efter aftale betales via bankoverførsel, Jyske bank konto 5017-1330009. Vi gør dog opmærksom på, at ved denne betalingsform, er du ikke dækket af indsigelsesordningen.
Ved betaling med kort vil beløbet først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Scheel-larsen.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Bemærk, at vi ikke opkræver gebyr for betaling med kort.
Ved bankoverførsel bedes det pågældende beløb overført til konto 5017-1330009.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Reklamationsret
Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Er der yderligere reklamationsret eller garanti vil det fremgå særskilt af fakturaen.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Skulle varen have taget skade under fragt, beder vi dig bemærke dette overfor fragtselskabet, og kontakte Scheel-Larsen Krukker & Havemøbler ApS på e-mail: info@scheel-larsen.dk eller på telefon: +45 41628001 / +45 20129228.
Reklamation
Ved fejl, mangler eller eventuelt udeblevne leverancer, bedes henvendelse rettet til: Scheel-Larsen Krukker & Havemøbler ApS, e-mail: info@scheel-larsen.dk eller telefon: +45 41628001 / +45 20129228.
Ved henvendelse, bedes følgende oplyst: Fakturanr., købstidspunkt, kopi af eventuelt forudgående korrespondance, beskriv fejlen og send meget gerne et foto med af varen.
Varereturnering foregår til følgende adresse:
Scheel-Larsen Krukker & Havemøbler ApS
Hesselrødvej 26, Karlebo
2980 Kokkedal
Returnering ved reklamationer
I forbindelse med reklamationssager afholder Scheel-Larsen Krukker & Havemøbler ApS selvfølgelig returneringsomkostningerne.
Send os en mail til info@scheel-larsen.dk, beskriv fejlen og send meget gerne et foto med af varen. Vi vil herefter afhente det defekte produkt og levere et nyt tilsvarende produkt, hvis lager haves. I modsat fald refunderes beløbet. Hvis du bor i nærheden, er du også velkommen til personligt at indlevere varerne.
Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Scheel-Larsen Krukker & Havemøbler ApS, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af dig, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til dig. Varer bør returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der forligger fakturakopi og eventuelt fejlmeddelelse på produktet.
Vær opmærksom på at du selv skal afholde omkostningerne til returnering af varer til os, som ikke er defekte. Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Er du i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte Scheel-Larsen Krukker & Havemøbler ApS på e-mail: info@scheel-larsen.dk eller telefon: +45 41628001 / +45 20129228.
Ombytning
Skal du bytte en vare – så returnerer du varen til:
Scheel-Larsen Krukker & Havemøbler ApS
Hesselrødvej 26, Karlebo
2980 Kokkedal
Gerne sammen med Standardfortrydelsesformular. Efterfølgende skal du gå ind i webshoppen og købe den vare du ønsker igen. Under betalingen angiver du under bemærkninger, at ordren er vedrørende ombytning af din oprindelige ordre. Når vi modtager dine varer retur, vil vi hurtigst mulig ekspedere din ombytning, og når vi trækker beløbet fra din konto, er det selvfølgelig kun de fulde omkostninger til fragten du skal betale igen samt en eventuel difference. Såfremt du ønsker at ombytte varen til en anden og billigere vare, vil vi overføre differencen til samme betalingsmiddel som brugt ved købet.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. e-mail: info@scheel-larsen.dk eller ved at benytte nedenstående standardfortrydelsesformular. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Ingen fortrydelsesret
Fortrydelsesret kan ikke gøres gældende på specialproducerede varer, fremstillet efter kundens specifikationer, eller som har fået et tydeligt, personligt præg. For eksempel hynder med specifikt udvalgt hyndestof, parasoller med kunde logo og lignende.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for eksempelvis havebord, stole, parasolfødder etc.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 500,00.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Scheel-Larsen Krukker & Havemøbler ApS, Hesselrødvej 26, 2980 Kokkedal.
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Personlige oplysninger
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Registrering af dine personlige oplysninger bliver altid behandlet etisk korrekt af Scheel-Larsen Krukker & Havemøbler ApS. Vi betragter dine personlige data som en tillidssag. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og i henhold til dansk lovgivning.
Den dataansvarlige på scheel-larsen.dk er Scheel-Larsen Krukker & Havemøbler ApS.
I forbindelse med elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshop-systemet. Det er en godkendt udbyder med godkendelse fra E-handelsmærket.
På www.scheel-larsen.dk anvender vi kun såkaldte cookies i begrænset omfang. En cookie er en lille fil, som bliver sendt fra vores hjemmeside til din computer for midlertidigt at gemme oplysninger. Eksempelvis omkring hvilke varer, du har lagt i din indkøbskurv. Cookies kan slettes ved at gå ind i Internet Explorer under punktet ”Funktioner” og derefter ”Internetindstillinger”. Under dette menupunkt vælges ”Slet cookies”. Herved slettes ALLE cookies.
Når du står for at gennemføre et køb, er der en række oplysninger vi udbeder os. Disse informationer er nødvendige for at kunne fakturere og fremsende varer. Dine personlige oplysninger opbevares så længe det er nødvendigt – dog max. 5 år efter dit sidste køb, hvorefter oplysningerne vil blive slettet.
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve “kontrakten” (købsaftalen) lagres ikke hos www.scheel-larsen.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status. Alle kontrakter indgås på dansk.
Desuden registrerer vi IP-adressen, hvorfra eventuelt køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en eventuel politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes.
Man kan desuden valgfrit få sin e-mail adresse optaget på en nyhedsliste hos www.scheel-larsen.dk, således at man løbende modtager nyheder, information om lagersalg, udsalg og anden information fra www.scheel-larsen.dk. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@scheel-larsen.dk.
Jf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af eventuelt indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.
Børn og unge under 18 år
Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forældre/værge.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Helle Scheel-Larsen på mobil: +45 41628001 / +45 20129228. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr ”
Du kan oprette en sag på klageportalen i Nævnenes hus, på nævneneshus.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret 6. juni 2020.